Translate

dilluns, d’abril 26, 2010

DRESSES!


Un portal de Rambla Catalunya, una entrada senyorial i bonica i una placa de color d'or que em fa imaginar 10.000 històries diferents.
Estic acostumada a llegir les plaques de les entrades dels edificis del meu barri, però mai encara m'havia fixat en la que vaig descobrir la setmana passada. En ella, s'hi escriu, en lletres fines i harmonioses, el nom d'un senyor i a baix la paraula "Sastre".
Sabia de l'existència de diferents sastres, sobretot famosos en el País Valencià, però no imaginava que prop de casa hi hagués un senyor refinat, en un pis encara més refinat, que es dediqués a prendre les mesures de la gent elegant de la zona i a fer vestits a mida. Quina cosa més bonica!
Me l'imagino menut, amb un bigoti esmolat i les tisores a la mà, la cinta de mesurar, per suposat, li envolta el coll i fa petites passes i saltirons al voltant del senyor que vol un smòking pel casament de la seva filla.
Me l'imagino mirant pel finestral que dóna a Rambla Catalunya, a les tardes que no té gaire gent, mentre pensa com n'ha estat d'afortunat de poder fer la feina que fa, "ai, si el fill hagués seguit les meves passes... però no, ell preferia anar a voltar món"...
Senyor sastre, un dia, quan tingui molts diners, vindré a veure'l, amb una tela preciosa i lleugera perquè em faci el vestit més bonic del món. Ja ho veurà, no li caldrà haver voltat tant com el seu fill per saber exactament què fer amb aquell tros de tela.

1 comentari:

Anònim ha dit...

M'agradaria ser el sastre de la Rambla Catalunya i poder-te fer el preciós vestit de brocats i seda i que aquest ens transportés a tots els paisos sommiats...