Translate

dijous, d’abril 23, 2009

FELIÇ DIA DE SANT JORDI!


He passejat molt per la Rambla, tota la tarda d’avui. Aquest és el meu dia preferit, si he d'escollir un sol dia de l'any, sense dubtar em quedo amb aquest.
Els llibres i les roses són els protagonistes indiscutibles de la diada, tothom té ganes de llegir, de comentar i deliberar sobre literatura, tothom hi diu la seva...
Avui he escoltat converses anònimes, que no sabien que eren escoltades, he sentit mots robats i tinc lectura per tot l'any!
Entre tota la gent que m'he creuat pel camí, sota el sol lluent i la calor gairebé d'estiu, he trobat un parell de nois anglesos despistats que es preguntaven què era aquella espècie de “mercadillo” immens! La conversa ha anat així més o menys:
- Ei, i tots els llibres són nous, no n'hi ha de segona mà...
- I de qualitat, mira aquesta tapa dura, quina passada!
No se'n sabien avenir que els “mercadillos” a Barcelona tinguessin tanta qualitat en oferta, en novetats, en formats i a sobre roses a banda i banda de la paradeta!
M'ha fet gràcia saber que encara podem sorprendre algú!
Feliç Sant Jordi per tots i sobretot, feliç lectura!
L'il·lustració és de Lidia Fortuna i Azure

2 comentaris:

palíndrom ha dit...

Aquests comentaris del dia de St Jordi em fan molt gràcia, il·lusió i malencolia. Tot a la vegada i tot barrejat en un galimaties de sentiments que d'enllacen, inextricables, i es desdibuixen perquè no els puc retenir ni identificar en un any concret. Tot són passatges de roses i llibres, senyeres i cançons, himnes i cops de falçs que s'entortolliguen fins el 2004... any en què vaig deixar de passar els sant jordis a casa.

Un petó, i disfruta-ho.

Anònim ha dit...

Quan estava lluny de Barcelona sempre celebrava Sant Jordi de la mateixa manera: comprant-me un llibre! Els records eren els mateixos que descrius però el caliu de la lectura em feia molta companyia!
Un petò,
Ada